Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 10 §:n mukainen ilmoitus: JPMorgan Chase & Co:n osuus Nokia Oyj:n osakepääomasta ylitti 5 %

24.4.2012 kello 16.10

Nokia Oyj:n saaman tiedon mukaan sekä osakkeista että rahoitusvälineistä koostuva JPMorgan Chase & Co:n osuus Nokia Oyj:n osakepääomasta ylitti 5 %.

JPMorgan Chase & Co:n ja sen määräysvallassa olevien yritysten hallinnoimien Nokia-omistusten määrä, joka koostuu osakkeista ja rahoitusvälineistä, oli 20.4.2012 yhteensä 215 790 532 osaketta, mikä vastaa noin 5,76 % Nokian koko osake- ja äänimäärästä. Omistukset koostuvat JPMorgan Chase -yhtiöiden suoraan omistamista osakkeista ja osakkeista, joita JPMorgan Chase pitää asiakkaidensa lukuun.

Omistukset jakautuvat useille JPMorgan Chase & Co:n määräysvallassa oleville yrityksille. J.P. Morgan Securities Ltd.:n omistus vastasi yhteensä 200 308 762 Nokian osaketta, mikä vastaa noin 5,35 % Nokian koko osake- ja äänimäärästä.

Yllä mainittu kokonaisomistus kattaa 177 074 274 Nokian osaketta, mikä vastaa noin 4,73 % Nokian koko osake- ja äänimäärästä, ja useita rahoitusvälineitä jotka voivat toteutuessaan johtaa kokonaisuudessaan 38 716 258 Nokian osakkeen omistukseen, mikä vastaa noin 1,03 % Nokian koko osake- ja äänimäärästä.

Yllä mainitut rahoitusvälineet ovat rahoitusmarkkinoille tyypillisiä välineitä, kuten optiosopimuksia. Niiden eräpäivät sijoittuvat aikavälille 27.4.2012 - 18.1.2014.

JPMorgan Chase & Co:n pääkonttori sijaitsee Yhdysvalloissa, osoitteessa 270 Park Avenue, New York, NY 10017, ja sen yhdysvaltalainen verotunnus on 13-2624428. J.P. Morgan Securities Ltd. on UK:ssa rekisteröity yhtiö, jonka rekisteritunnus on 02711006. J.P. Morgan Securities Ltd. on JPMorgan Chase & Co:n epäsuorasti täysin omistama tytäryhtiö.

Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, jonka tuotteista on tullut olennainen osa ihmisten elämää ympäri maailmaa. Joka päivä yli 1,3 miljardia ihmistä käyttää Nokian laitteita tallentaakseen ja jakaakseen kokemuksia, hakeakseen tietoa, löytääkseen määränpäähänsä tai yksinkertaisesti puhuakseen toisilleen. Nokian edistyksellinen teknologia ja muotoilu ovat tehneet sen brändistä yhden maailman tunnetuimmista. Lisätietoja on saatavilla osoitteesta: http://www.nokia.com/about-nokia

Email: press.services@nokia.com

www.nokia.com