Nokia Oyj:n 750 miljoonan euron vaihtovelkakirjalainaa vaihdettu osakkeiksi | Nokia Skip to main content

Nokia Oyj:n 750 miljoonan euron vaihtovelkakirjalainaa vaihdettu osakkeiksi

2.12.2015 klo 9.30

Nokia Oyj:n 750 miljoonan euron vaihtovelkakirjalainaa vaihdettu osakkeiksi

Yhteensä 10 502 091 uutta Nokian osaketta on tänään merkitty kaupparekisteriin. Osakkeita on merkitty käyttämällä Nokian 750 miljoonan euron vaihtovelkakirjalainaan liittyvää vaihto-oikeutta. Osakemerkinnän vaihtohinta, 25 100 000 euroa, kirjataan kokonaisuudessaan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon ja siten yhtiön osakepääoma ei merkinnän seurauksena kasva.

Nokian osakkeiden kokonaismäärä on uusien osakkeiden rekisteröinnin jälkeen 3 992 391 044 kappaletta. Kullakin osakkeella on yksi ääni.

Uudet osakkeet tuottavat kaikki osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivästä 2.12.2015 alkaen. Osakkeet otetaan 2.12.2015 alkaen kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsingissä (NOKIA) ja Euronext Pariisissa (NOKIA) muiden Nokian osakkeiden kanssa.

Mahdollisuus vaihtaa vaihtovelkakirjalainoja Nokian osakkeiksi päättyi 17.11.2015 ja tämä on viimeinen vaihtovelkakirjalainan vaihdosta johtuva osakkeiden liikkeeseenlasku. Nokia lunasti 26.11.2015 jäljellä olevan vaihtovelkakirjalainan määrän, 200 000 euroa, maksamalla takaisin pääoma ja kertyneet, mutta maksamattomat korot.

Nokia keskittyy teknologian inhimillisiin mahdollisuuksiin ja auttaa menestymään maailmassa, jossa ihmisten lisäksi esineet ja laitteet ovat yhteydessä toisiinsa verkon välityksellä. Kolme liiketoimintaamme ovat kaikki omien alojensa johtavia toimijoita: verkkoinfrastruktuurin ohjelmistoja ja palveluita tarjoava Nokia Networks, kartta- ja sijaintipalveluihin keskittyvä HERE sekä teknologiakehitykseen ja lisensointiin keskittyvä Nokia Technologies. www.nokia.com

Pörssitiedotteet
Pörssitiedotteen loppu / Katso kaikki tiedotteet