Nokia Oyj:n osakkeiden merkinnät optio-oikeuksilla

21.6.2016 klo 16.00

Nokia Oyj:n osakkeiden merkinnät optio-oikeuksilla

Nokia Oyj:n vuoden 2011 optio-ohjelman optio-oikeuksilla on 1.1.-15.6.2016 välisenä aikana merkitty 314 150 kappaletta Nokian osakkeita. Merkintähinta oli 5,76 euroa osakkeelta 104 150 osakkeen osalta, 2,18 euroa osakkeelta 78 000 osakkeen osalta, 1,92 euroa osakkeelta 122 500 osakkeen osalta ja 1,86 euroa osakkeelta 9 500 osakkeen osalta. Osakemerkinnöistä saatu merkintähinta, yhteensä 1 022 814,00 euroa kirjataan kokonaisuudessaan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon eikä yhtiön osakepääomaa merkintöjen seurauksena koroteta.

Uudet osakkeet tuottavat kaikki osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivästä 21.6.2016 lukien. Osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsingissä (NOKIA) muiden Nokian osakkeiden kanssa 22.6.2016 alkaen ja Euronext Pariisissa (NOKIA) arviolta 23.6.2016. Euronext Paris julkistaa erillisen tiedotteen, kun se on hyväksynyt uusien osakkeiden listaamisen ja ottamisen kaupankäynnin kohteeksi Euronext Pariisin säännellyllä markkinalla.

Nokian osakkeiden kokonaismäärä on rekisteröinnin jälkeen 5 835 536 262 kappaletta.

Nokia on globaali johtaja teknologioissa, joiden avulla sekä ihmiset että esineet ovat yhteydessä toisiinsa. Nämä teknologiat ovat yhä merkityksellisempiä verkottuneessa elämässämme, ja Nokia Bell Labsin ja Nokia Technologiesin innovointikyky tuo Nokian eturintamaan niiden kehittämisessä ja lisensoinnissa.

Nokia toimittaa kaikkiin verkkoihin huippuluokan ohjelmistoja, laitteita ja palveluita, joiden avulla se on avainasemassa tukemassa viestintäpalvelujen tarjoajia, viranomaisia ja suuryrityksiä 5G-tekniikan, pilvipalveluiden sekä esineiden internetin lupaustensa lunastamisessa. www.nokia.com

Helsinki · Night GMT +2 / CEST

Helsinki · Night GMT +3 / EEST