Nokia Oyj:n osakkeiden merkinnät optio-oikeuksilla

29.7.2016 klo 8.30

Nokia Oyj:n osakkeiden merkinnät optio-oikeuksilla

Nokia Oyj:n vuoden 2011 optio-ohjelman optio-oikeuksilla on 16.6. - 25.7.2016 välisenä aikana merkitty 27 500 kappaletta Nokian osakkeita. Merkintähinta oli 1,82 euroa osakkeelta 17 500 osakkeen osalta ja 2,35 euroa osakkeelta 10 000 osakkeen osalta. Osakemerkinnöistä saatu merkintähinta, yhteensä 55 350,00 euroa kirjataan kokonaisuudessaan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon eikä yhtiön osakepääomaa merkintöjen seurauksena koroteta.

Uudet osakkeet tuottavat kaikki osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivästä 29.7.2016 lukien. Osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsingissä (NOKIA) muiden Nokian osakkeiden kanssa 1.8.2016 alkaen ja Euronext Pariisissa (NOKIA) arviolta 2.8.2016. Euronext Paris julkistaa erillisen tiedotteen, kun se on hyväksynyt uusien osakkeiden listaamisen ja ottamisen kaupankäynnin kohteeksi Euronext Pariisin säännellyllä markkinalla.

Nokian osakkeiden kokonaismäärä on rekisteröinnin jälkeen 5 835 563 762 kappaletta.

Nokia on globaali johtaja teknologioissa, joiden avulla sekä ihmiset että esineet ovat yhteydessä toisiinsa. Nämä teknologiat ovat yhä merkityksellisempiä verkottuneessa elämässämme, ja Nokia Bell Labsin ja Nokia Technologiesin innovointikyky tuo Nokian eturintamaan niiden kehittämisessä ja lisensoinnissa.

Nokia toimittaa kaikkiin verkkoihin huippuluokan ohjelmistoja, laitteita ja palveluita, joiden avulla se on avainasemassa tukemassa viestintäpalvelujen tarjoajia, viranomaisia ja suuryrityksiä 5G-tekniikan, pilvipalveluiden sekä esineiden internetin lupaustensa lunastamisessa. www.nokia.com

Helsinki · Noon GMT +2 / CEST

Helsinki · Afternoon GMT +3 / EEST