Nokia Oyj:n osakkeiden merkinnät optio-oikeuksilla

5.1.2017 klo 08.30

Nokia Oyj:n osakkeiden merkinnät optio-oikeuksilla

Nokia Oyj:n vuoden 2011 optio-ohjelman optio-oikeuksilla on 25.11. - 29.12.2016 välisenä aikana merkitty 126 000 kappaletta Nokian osakkeita. Merkintähinta oli 2,08 euroa osakkeelta 38 500 osakkeen osalta, 1,82 euroa osakkeelta 70 000 osakkeen osalta ja 2,35 euroa osakkeelta 17 500 osakkeen osalta. Osakemerkinnöistä saatu merkintähinta, yhteensä 248 605,00 euroa kirjataan kokonaisuudessaan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon eikä yhtiön osakepääomaa merkintöjen seurauksena koroteta.

Uudet osakkeet tuottavat kaikki osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivästä 5.1.2017 lukien. Osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsingissä ja Euronext Pariisissa muiden Nokian osakkeiden (NOKIA) kanssa arviolta 9.1.2017. Euronext Paris julkistaa erillisen tiedotteen, kun se on hyväksynyt uusien osakkeiden listaamisen ja ottamisen kaupankäynnin kohteeksi Euronext Pariisin säännellyllä markkinalla.

Nokian osakkeiden kokonaismäärä on rekisteröinnin jälkeen 5 836 055 012 kappaletta.

Nokia on globaali johtaja verkottuneen maailman teknologioiden kehittämisessä. Nokia Bell Labsin tutkimustyön ja innovoinnin vauhdittamana tarjoamme viestintäpalvelujen tarjoajille, viranomaisille, suuryrityksille ja kuluttajille toimialan kattavimman valikoiman tuotteita, palveluita sekä lisensointimahdollisuuksia.

Luomme mullistavaa tulevaisuuden teknologiaa ihmisten muuttuviin tarpeisiin rakentamalla infrastruktuurin 5G-teknologialle ja esineiden internetille sekä kehittämällä uudenlaisia virtuaalitodellisuuden ja digitaalisen terveyden sovelluksia. www.nokia.com

Helsinki · Night GMT +2 / CEST

Helsinki · Night GMT +3 / EEST