Nokia HundrED-hankkeen globaaliksi pääyhteistyökumppaniksi

26.1.2017

Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden suurin koulutushanke HundrED etsii parhaita opetusinnovaatioita kaikkialta maailmasta ja auttaa niitä leviämään. Nokia ilmoitti tänään, että yhtiö on HundrED-hankkeen kansainvälinen pääyhteistyökumppani vuonna 2017.

Alkuvaiheessa HundrEDissa valitaan 100 innostavinta käytössä olevaa suomalaista ja 100 kansainvälistä opetusinnovaatiota. Syksyllä 2017 HundrED toteuttaa yhdessä kumppaneidensa kanssa viidessä eri maanosassa kymmenen kansainvälistä tapahtumaa, joissa vaikuttavimmat innovaatiot esitellään opettajille, päättäjille ja koulutusalan kehittäjille. Parhaat menetelmät tullaan luovuttamaan ilman korvausta maailman koulujen ja opetuksen parissa työskentelevien hyödynnettäviksi. HundrED-hankkeessa on jo mukana yli 300 koulua pelkästään Suomesta.

"Suomen ja maailman kouluissa tapahtuu valtavasti hienoja asioita, jotka ansaitsisivat huomattavasti suuremman huomion. Haluamme auttaa näitä innovaatioita leviämään. Nokian mukaantulo HundrEDin kansainväliseksi pääyhteistyökumppaniksi on tämän tavoitteen saavuttamisessa todella tärkeää.", sanoo HundrEDin luova johtaja Saku Tuominen.

"Meistä on upeaa olla mukana tässä innostavassa hankkeessa, joka on myös yhteiskunnallisesti merkittävä. Innovointi on Nokian menestyksen kulmakiviä ja olemme lisäksi vuosien varrella panostaneet huomattavasti koulutuksen ja tutkimuksen tukemiseen sekä Suomessa että kansainvälisesti. HundrED-hanke yhdistääkin hienolla tavalla nämä kaksi Nokialle tärkeää asiaa. Nokia on aidosti globaali toimija, ja meille on luontevaa tukea HundrEDia kansainvälistymisessä ja maailman koulujen arjen kehittämisessä.", kertoo Nokian yhteiskuntasuhteista vastaava johtaja Minna Aila.

Nokia on globaali johtaja verkottuneen maailman teknologioiden kehittämisessä. Nokia Bell Labsin tutkimustyön ja innovoinnin vauhdittamana tarjoamme viestintäpalvelujen tarjoajille, viranomaisille, suuryrityksille ja kuluttajille toimialan kattavimman valikoiman tuotteita, palveluita sekä lisensointimahdollisuuksia.

Luomme mullistavaa tulevaisuuden teknologiaa ihmisten muuttuviin tarpeisiin rakentamalla infrastruktuurin 5G-teknologialle ja esineiden internetille sekä kehittämällä uudenlaisia virtuaalitodellisuuden ja digitaalisen terveyden sovelluksia. www.nokia.com

HundrED
HundrED on Suomesta lähtöisin oleva koulutuksen kehittämistä edistävä hanke, joka etsii toimivimpia koulusinnovaatioita ja auttaa niitä leviämään paitsi opettajien ja koulujen, mutta myös eri maiden välillä.

HundrEDin kansainväliset pääyhteistyökumppanit ovat Nokia ja Supercell. Suomessa virallisina pääyhteistyökumppaneina ovat OP, DNA, Supercell ja Teknologiateollisuuden 100­vuotissäätiö. HundrED on osa Suomen itsenäisyyden 100­vuotisjuhlavuoden ohjelmaa vuonna 2017. www.hundred.org

www.hundred.org

Saku Tuominen