Nokian YT-neuvottelut päättyivät

Henkilöstön vähennystarve täsmentyi 1 032 työpaikkaan

20.5.2016

Espoo - Nokian 13.4.2016 alkaneet yhteistyöneuvottelut päättyivät perjantaina 20.5.2016. Alussa ilmoitettu noin 1 300 työpaikan vähennystarve täsmentyi neuvottelujen kuluessa 1 032 työpaikkaan. Neuvottelut koskivat Nokian kaikkia liiketoimintayksiköitä, tukitoimintoja ja toimipaikkoja pois lukien Nokia Technologies.

Vähennyksistä noin puolet kohdistuu Espooseen, noin neljäsosa Ouluun ja noin neljäsosa Tampereelle. Suurin osa vähennyksistä pyritään toteuttamaan kesän aikana, ja pienempi osa vuoden loppuun mennessä.

Nokia tarjoaa vähennyksen kohteeksi joutuville uutta Bridge-tukiohjelmaa sekä työsuhteen pituuden mukaan määräytyvää taloudellista tukipakettia. Bridge-tukiohjelma koostuu useista osista, ja sen tarkoituksena on löytää jokaiselle henkilölle sopiva tukimuoto. Näitä ovat mm. uuden työn löytäminen Nokian sisältä tai yhtiön ulkopuolelta, uuden oppiminen sekä uusien mahdollisuuksien, kuten yrittäjyyden aloittaminen.

Nokia on globaali johtaja teknologioissa, joiden avulla sekä ihmiset että esineet ovat yhteydessä toisiinsa. Nämä teknologiat ovat yhä merkityksellisempiä verkottuneessa elämässämme, ja Bell Labsin ja Nokia Technologiesin innovointikyky tuo Nokian eturintamaan niiden kehittämisessä ja lisensoinnissa.

Nokia toimittaa kaikkiin verkkoihin huippuluokan ohjelmistoja, laitteita ja palveluita, joiden avulla se on avainasemassa tukemassa viestintäpalvelujen tarjoajia, viranomaisia ja suuryrityksiä 5G-tekniikan, pilvipalveluiden sekä esineiden internetin lupaustensa lunastamisessa. www.nokia.com

Pörssitiedotteen loppu / Katso kaikki tiedotteet

Helsinki · Evening GMT +2 / CEST